Dikkatim dağılıyor

Gutenberg

Demir Madencisi
En iyi cevaplar
0
Sunucu açma, ders çalış.
Şarkıları bilgisayara indir.
Skript kodlama, ders çalış.
Ebeveynlerinde öğretmen ne güzel, daha ne istiyorsun arkadaşım?
Başarılı bir öğrenci olabilir, gelecekte çok iyi şeyler yapabilirsin.

Başarılı bir öğrenci olmak için sürekli ders çalışılması gerekmiyor, hiç ders çalışmadan sınıf geçip başarılı olan insanlar da var. Tabii bu öğrenme tekniğine ve kapasitene bağlı bir durum.

Bence insan en çok sessizlikte odaklanır.

Kesinlikle, ancak fazla sessizlik iyi değil.

Hayat kaliteni arttırmakla başla. Güzel giyin sağlıklı beslen kesinlikle bi içeceğin olsun misal ben ıhlamur ve kara çay içerim ve içecek hayal ettiğinden daha önemli. Yanımda bi fincan ıhlamur varken kolay kolay dikkatim dağılmaz hatta onun tadı bana çalışmayı hatırlatır motive eder yani demek istediğim işini sıkıcı olmaktan kurtar. Hiçbi insan sevdiği işle uğraşırken dikkati dağılıcağını sanmıyorum. Misal minecraftta bi başlıyorum karmaşık bi redstone sistemi kurmaya zamanda yolculuk gibi 4 saat geçiyo bi anda :D

Bana da oluyor böyle, elimde sıcak bir fincan içecek, bir kış gecesi sobanın yanında sıcacık bir kazakla çalışmak kulağa çok hoş geliyor.

Hayır olay şöyle;
Beyin daha önce dinlemediği bir müziği dinlediğinde bir merak uyanır.
Beyin merak uyandıran şeye daha çok kendini verir bu da dikkat dağılmasına yol açar.
Ama mesela bir müziği ardı ardına 100 defa falan dinlediğinde artık beyinde bir merak uyanmadığından daha az dikkat dağıtır.
Beyin yeni şeylere merakla bakar kendini oraya verir yani.

Bu aslında dopamin ile alakalı bir şey. İnsan mutlu olduğu şeyleri / mutluluk veren şeyleri yaptığında beyinde mutluluk hormonu adıyla bilinen dopamin hormonu salgılanır. Müzik dinlemek, oyun oynamak, film & video ve sair şeyler seyretmek, çikolata ve şekerli yiyecek & içecekler tüketmek beyindeki dopamin hormonunun tavan yapmasına, bahsettiklerimin yapılmaması ise beyindeki dopamin seviyesinin tavan yapmasına ve beynin dopamin depolaması için kişiyi bu tür etkinliklere yöneltmesine sebep olur. Bu konuyla ilgili detaylı bir araştırma yapıp forumda paylaşacağım, zira gayet ilgi çekici ve de güzel bir konu.
 

Kovalski

Hayalet Avcısı
En iyi cevaplar
0
Başarılı bir öğrenci olmak için sürekli ders çalışılması gerekmiyor, hiç ders çalışmadan sınıf geçip başarılı olan insanlar da var. Tabii bu öğrenme tekniğine ve kapasitene bağlı bir durum.



Kesinlikle, ancak fazla sessizlik iyi değil.



Bana da oluyor böyle, elimde sıcak bir fincan içecek, bir kış gecesi sobanın yanında sıcacık bir kazakla çalışmak kulağa çok hoş geliyor.



Bu aslında dopamin ile alakalı bir şey. İnsan mutlu olduğu şeyleri / mutluluk veren şeyleri yaptığında beyinde mutluluk hormonu adıyla bilinen dopamin hormonu salgılanır. Müzik dinlemek, oyun oynamak, film & video ve sair şeyler seyretmek, çikolata ve şekerli yiyecek & içecekler tüketmek beyindeki dopamin hormonunun tavan yapmasına, bahsettiklerimin yapılmaması ise beyindeki dopamin seviyesinin tavan yapmasına ve beynin dopamin depolaması için kişiyi bu tür etkinliklere yöneltmesine sebep olur. Bu konuyla ilgili detaylı bir araştırma yapıp forumda paylaşacağım, zira gayet ilgi çekici ve de güzel bir konu.
sıcacık bi kazak, beni anlatıyosun gerçi havalar dahaca tam olarak soğumadı giyemiyorum terletiyo :D
 

Gutenberg

Demir Madencisi
En iyi cevaplar
0
sıcacık bi kazak, beni anlatıyosun gerçi havalar dahaca tam olarak soğumadı giyemiyorum terletiyo :D

İzlediğim Amerikan filmlerinin bazılarında bu sahneleri sık sık görmüştüm, belki de bilinçaltıma kazınmıştır bilemem, hava sıcaklığı ise ilden ile değişir, sizin orada havalar soğumamıştır bizim burada totomuzda sarkıtlar oluşmuştur vs vs.
 

MegaCrafter

Obsidyen Madencisi
En iyi cevaplar
0
Yukarıdaki arkadaşlar da bir sürü şey demişler de ben yine de kendi üzerimde olan şeyleri söyleyeyim.

Dikkatini toplamak için illaki müzik dinlemek zorunda değilsin. Ama eğer hemen yetişmesi gereken bir şeyi yapıyorsan ve uzun süredir üzerinde çalıştığın için tam olarak dikkatini toplayamıyorsan müzik seni biraz toparlayabilir.

2 saat sürecek bir skripti 1-2 haftaya yapıyorsan, demek ki o işe kendini yeterince vermiyorsun. Bu senin suçun değil, yanlış anlama. Bir sürü sebebi olabilir bunun. En büyük sebebi de o işle çok uğraştığın için kafan dağınık olabilir. Kendine biraz zaman ayırmayı bilmelisin. Bu sadece skript için değil. Üniversite sınavına çalışıyorsan bile sabah-akşam nefes almadan test çözmek seni anca daha kötü yapar. 2 skript yaptıktan sonra biraz dışarı çıkıp dolaşabilirsin. Ya da sana o sunucuyu düşündürmeyecek herhangi bir şey. Bir şeyler yemek bile iyi gelebilir.

Benim sürekli karşılaştığım bir durum da var. Daha önceden nasıl yapılacağını bildiğin skriptleri yazmak sana zevk vermez. Mesela ben
Linki görebilmek için üye olmanız gerekiyor. Giriş yap veya üye ol.
yapmayı çok seven bir insanım. Hiç gerek olmasa bile
Linki görebilmek için üye olmanız gerekiyor. Giriş yap veya üye ol.
testi çözebilirim. Ama birinci dereceden bir bilinmeyenli basit bir denklem sorusu sorulursa, ne kadar uzun olursa olsun çözmek istemem. İşte skript yazarken de bu durumla karşılaşıyor olabilirsin. Nasıl yapılacağını bildiğin ve bilmediğin skriptleri yazmayı bir dengeye koymalısın.

Verebileceğim en büyük tavsiyeye gelelim: Tek başına çalışma. Bütün skriptleri sen yapmak zorunda değilsin. Eklenti için olsa haklısın. Ama skript bilmek artık günümüzün standartlarından biri olmuş durumda. Skript bilen ve senin sunucuna yardım etmek isteyecek bir sürü kişi bulabilirsin. Dikkat dağılmasının bir sebebi de sürekli bardağın boş tarafına bakmaktır. Yani yaptıklarınla sevinmeyip, yapman gerekenlerin büyüklüğüne bakıp üzülüyorsun. İşte yapman gerekenlerin büyüklüğünü azaltmak(skript yazan diğer arkadaşa vermek) dikkat dağınıklığını da azaltacaktır.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
 
Üst