- En iyi cevaplar
- 0
sdfsdaggsdfgasdfsad
Son düzenleme:
Biraz daha geniş bir şekilde söylermisin ?Fonksiyonları anlatırmısın
Neyse anlayan anladıBiraz daha geniş bir şekilde söylermisin ?
Çok kısa bir cümle kurduğunuz için ne demek istediğinizi anlamakta güçlük çekiyorum.[DOUBLEPOST=1388321902,1388321725][/DOUBLEPOST]Neyse anlayan anladı![]()
6. Sınıfa gidiyorum daha kümeleri yeni görüyorum şunları anlatma yaNeyse anlayan anladı[DOUBLEPOST=1388321636,1388321583][/DOUBLEPOST]İşlevin matematiksel yani biçimsel ve kuramsal tanımı şu şekildedir:
ve
iki küme olsun.
,
kartezyen çarpımının şu özelliği sağlayan bir altkümesi olsun:![]()
Heriçin,
ilişkisini sağlayan![]()
bir ve bir taneelemanı vardır.![]()
Bu durumdaüçlüsüne işlev adı verilir. İki tanım daha:
,
işlevinin tanım kümesidir,
ise varış kümesidir.![]()
işlevine
adını verirsek, verilen bir
için
'nin
ilişkisini sağlayan yegane
elemanı
olarak gösterilir. Kimi zaman
yerine
yazıldığı da olur. Demek ki, her
için
olur. Ayrıca
kümesine
işlevinin grafiği adı verilir.![]()
Fİşlevi matematiksel olarak tanımlamak için "kural"dan söz etmediğimize dikkatinizi çekeriz. Ama'nin bir küme olması gerekliliği matematikçiler açısından can alıcı noktadır.![]()
Eğerise
üçlüsünün bir fonksiyon olması için
'nin boşküme olması gerektiği açıktır, işte bu
üçlüsü boşfonksiyondur.![]()