ESP Nedir? [İlginçler Köşesi]

HestiaKnife

Kızıltaş Madencisi
En iyi cevaplar
0
Yaklaşık 2 yılın sonunda araştırmamın bazı ölçütlerini tamamladım. Daha önce ''Hayattaki hedefin neler?'' isimli konuda da belirttiğim gibi 2 hedefimden 1'i ESP'lerden biri olmak. Peki bu ESP denen şey nedir? Ne değildir? ESP Nasıl olunur? Şartları ve terimleri nelerdir?

ESP eski açılımıyla ''Engrossing Special Person'' yani ''İlginç Nitelikli Şahsiyet'' anlamına geliyor. ESP'yi basitçe özel güçleri inceleyen bilim dalı diye adlandırabiliriz. ESP'e göre insanlar 3 gruba ayrılıyor.Bu gruplar;



    • Telekinezir
    • Elektraxer
    • Concextransor
gibi birşeydi. Tam yazımını yazamadım aklımda kalmamış. Bu grupları açıklıyacak olursak;

Telekinezir: 3 Seviyeden oluşur. Basitçe eşyaların zihin/akıl gücüyle hareket ettirilmesidir. Bu 3 seviye ''Katı,Sıvı ve Her ikisini de kullanabilenlerden oluşuyor'' Katı seviyesinde olanlar sadece katı yani yoğun eşyaları taşıyabilirken sıvı nitelikli insanlar kan hariç (aklınızdan bile geçirmeyin.) yoğun olmayan sıvıları hareket ettirebiliyor. Bizim ''ESPER'' diyebileceğimiz türde insanlar ise bunlardan sadece her ikisini de hareket ettirebilenlere denir. Yani sadece katı nesneleri hareket ettirenler ESPER olmaz.
(Dipnot: Esper, ESP'nin isimlendirdiği özel güç kullanabilen insanlar.)


Elektraxer: (FAVORIM!)
Ne katı, ne de sıvı olan prizmaları kontrol edebilenlerdir. Yani elektrik,ses,ışık vb. Dünyada şu anda bunu yapabilen bir insan yaşamıyor. Daha önce yapanlar vardı fakat ömürleri o kadar uzun olmuyor.
Linki görebilmek için üye olmanız gerekiyor. Giriş yap veya üye ol.


Concextransor: Bunun pek bir şeyi yok. Sadece bir yumruk ile duvarı yıkabiliyor yani <_< . Aslında özelliğini en etkili kullanabilen insanlar bu gruba giriyor. Bu insanların tek özelliği konsantrelerinin diğer insanlara göre çoook daha gelişmiş olması. Biliyorsunuz ya da bilmiyorsunuz her taşın parçalarına ayırabilecek bir nokta var. O noktaya sertçe vurulunca taş toz parçalarına dönüşür. İşte bu gruba giren insanlar o noktanın nerede olduğunu iyi bilir ve bir yumruk ile toz haline getirebilir. Yani dediğim gibi pek bişiyi yok bildiğim kadarıyla bu kadar <_< başka birşeyi varsa bilen yazsın. Araştırmamı daha çok Elektraxer üstüne yapmıştım.


Şimdi asıl olaya gelicek olursak. Nasıl esper olabiliriz? Evet bu mümkün. Şu ana kadar dünyada esper olarak doğan insan parmaklarla sayılabilecek kadar. Aslında önemli olan bu üç gruptan hangisine odaklanıldığıdır. Örneğin Concextransor olmak istiyen birisi konsantrasyonunu en üst safaya getirmelidir! Telekinezir olmak isteyen birisi ise Hayal gücünü /kurgusunu en üst safaya getirmelidir bunun nedeni ise eşyayı hareket ettirirken gözlerimizi kapatıp 3D yeni bir dünya oluşturmak gerekiyor yani aklımızda yeni bir dünya oluşturmak.


Ve son olarak en üzücü gerçek. Dünyada şu anda Elektraxer bulunmuyor :'( Bu nedenle elektraxer nasıl olunur bilinmiyor.

Şu anki tarihimizde ESP ile ilgili çalışmalar tamamen durduruldu. ESP şu anki terimine göre Elektronik Denge Programı gibi bir şey mi ne. Güzelim kısaltmayı ne hale getirdiler :(
 
Üst